Miért fontos az automataváltó olajcseréje?
Az automata sebességváltóban lévő hajtóműolaj kenőképessége idővel csökken, elöregszik és előidézi a kapcsoló elemek és fogaskerekek kopását. Lecsökkenhet -az elzáródott olajvezetékek miatt- az olajnyomás is, melynek következtében intenzív kopás, karcok, megcsúszás-nyomok keletkeznek a nyomatékátadó elemeken, melyeket csak az igen költséges javítás orvosolhat. Ezért minden automataváltóval szerelt autónak bizonyos időközönként szüksége van sebességváltó olajcseréjére, mielőtt megjelenek a problémák első jelei.
Mikor kell az automataváltóban olajat cserélni?
A legtöbb gyártó már 60.00-80.000 kilométernél előírja az olaj, a szűrő, valamint a tömítések cseréjét, de például a Honda Jazz már 40.000 kilométernél igényli ugyanezt.
Átlagos futás teljesítmény mellett kb. 3-4 évente muszály cserélni az olajat.
Az automataváltóban lévő olajat is ugyanúgy cserélni kell meghatározott időközönként, mint pl. a motorolajat vagy a fékfolyadékot. Volt időszak, amikor azt mondták régebben a gyártók egyes típusoknál, mint pl. a BMW, hogy „élettartam” olaj van a váltóban.
Ezt a gyakorlatot azonban az évek során fokozatosan visszavonták, szembesülve a sok idő előtt meghibásodott váltó miatt.
Vége az élettartam olajoknak!!!
Egy biztos: megfelelő karbantartással megsokszorozható a váltó élettartama, ezenkívül működése komolyan kihat a menetkomfortra is. A hangsúly a megfelelő szón van hisz nagyon fontos, hogy a gyár előírásának megfelelően végezzük az olajcserét, ezért is a Márton Autószerviz egy speciális gépet használ.
Szervizünkben a legmodernebb automataváltó olajcserélőt, alkalmazzuk, mely az automataváltó olaját teljesen automatikusan cseréli le.
A karbantartási folyamatot egy intelligens szoftver vezérli és felügyeli. Az állomás úgy lett tervezve, hogy lecserélje a váltóban található összes olajat és kitisztítsa az ehhez tartozó rendszert az összes autó típuson. Műszerünkhöz márka és modell specifikusan rendelkezésünkre állnak az adapter-készletek, konfigurációk és tudásanyagok, így az autógyártók és különféle váltó rendszerek teljes egészén elvégezhető a karbantartás.
A berendezéssel elvégzett olajcsere nem összetévesztendő a legtöbb autószervizben történő váltóolaj cserével. Műszerünk az olaj 100 százalékát képes lecserélni és a váltó rendszerét átmosni, míg a hagyományosan elvégzett olajcserekor a váltó szerkezeti felépítésének köszönhetően a kenőanyag alig több mint 30% cserélik le, így az a módszer csak részleges olajcserét eredményez, nem beszélve arról, hogy az egyéb lerakódások és szennyeződések sem oldódnak fel váltórendszer faláról.
A Márton Autószerviznél nem csak kicseréljük a váltóolajat, hanem még a csere előtt egy speciális tisztító adalékkal eltávolítjuk a lerakódott szennyeződéseket, ezáltal a friss olaj egy valóban tiszta környezetbe fog kerülni, így lényegében meghosszabbítja az új olaj teljesítményét és élettartamát!
MENNYIBE KERÜL AZ AUTOMATAVÁLTÓBAN AZ OLAJ CSERE?
Az automataváltó olajcsere drága a magas anyagköltség és munka ráfordítás miatt(2-4óra). Hidraulika szűrő csere, tisztító adalék, rendszer átmosás, a megbontás és járatás során keletkezett hibakódok törlése, olajszint beállítása. Közel 40-50%-kal több olajra van szükség a rendszer átmosása miatt, mint a teljes feltöltési mennyiség. Csak így garantálható a hosszútávú költséghatékony működés. Ennek a költsége átlagosan 90.000-150.000 Ft és függ a modelltől. Ennél kevesebb költségből csak az automataváltó olajcserélő gép nélkül elvégzett részleges megoldással, olajmennyiség csökkentésével vagy a szűrő kihagyásával lehet a munkát teljesíteni, de az ma már nem egy szakszerű munka, ami nem felel meg a mai kor műszaki és gyártói elvárásainak. Csak minőségi hidraulika szűrőt és az adott típushoz gyárilag előírt minősítésű olajat alkalmazzuk. Az elvégzett munkát a gép által kinyomtatott tanúsítvánnyal bizonyítjuk.
Egy professzionális géppel végezzük el az automataváltó olajcserét, a gyári előírásoknak megfelelő olajjal és hidraulika szűrővel, hogy mindig biztonságban autózhass.